Перед просмотром я знала, что это довольно противоречивый фильм. Сюрреалистичный.
Хотя и является одним из любимых Аллена, и только он знает почему.
Очень давит внимание прессы, критиков, фанатов и прочих общественных деятелей, окружающих героя Вуди, также режиссера. Прямо аж на себе ощущаешь. Неприятно.
Вуди везде громко заявляет, что фильм не автобиографичный.
Но многое приводит зрителей к мысли о том, что это именно про него.
Мне кажется всё-таки какая-то часть этого правда. Но не стоит сильно заострять на этом внимание.
Мне было дико приятно наблюдать за молодой и красивейшей Шарлоттой Рэмплинг рядом с Вуди.
Но в целом, не могу сказать, что фильм мне понравился. Это так.
читать дальшеWoody Allen has said many times that, along with The Purple Rose of Cairo, this is his favorite of the movies he's made.
An homage to Federico Fellini's film _8 1/2 (1963)_. Aspects of the homage are the black and white cinematography,
the opening scene of Woody on a train, the seaside locations, the emphasis on a director hounded by critics and fans,
and relationships with multiple women. Also, although in quite a different context, a spaceship features in both films.
Working title for this film was "Woody Allen No. 4". Allen told an interviewer that "I am not even half of the Fellini of 8 1/2".
Woody Allen has always strenuously denied that the film is autobiographical.
This film largely stemmed from a riposte by Woody Allen to a hostile article written about him by novelist Joan Didion,
and to the Academy's seeming indifference to his "serious" film Interiors.
This explains the film's relatively sour mood towards the critical community and indeed the movie-going public.
The character of Dorrie was modeled on Allen's own ex-wife Louise Lasser, who took an uncredited cameo in the film.
Feature film debut of Sharon Stone.
When Woody Allen edited his films, he would play old music records in the cutting room to help him establish the rhythm of a scene being edited.